Wróć na poprzednią stronę
ALIENS RPG -> SESJE -> POMYSŁY NA SESJE -> MISJE TRENINGOWE

Misje treningowe

Poniżej prezentuję pojedyncze misje, które prowadzone były na sesjach, na których odbywąły się treningi. Misje te były o wiele trudniejsze niż prawdziwe sesje. Wymogiem przejścia misji, było nie tyle celne strzelanie, co myślenie. Gracze otrzymywali wskazówki co do wydarzeń na misji, ale najczęściej je ignorowali. Na początek misja nadesłana przez Schamanna: symuluje przejęcie centrum dowodzenia na polu walki. Fałszywy dowódca stara sie sabotować akcję, w taki sposób, żeby wykończyć oddział. Wydaje rozkazy sprzeczne ze celami misji. Na sesji oddział zginął podczas tego ćwiczenia. W następnej kolejności umieścimi dwie misje z sentry gunami...

Założenia wstępne:
oddział przedostał się do bazy nie napotykając większego oporu. APC stoi w hangarze. W APC znajduje sie oficer, kierowca i informatyk. Oficer zarządza akcją z centrum dowodzneia w APC.

Miejsce akcji:
Wnętrze kolonii pradopodobnie opanowanej przez wroga.

Cel akcji:

  • wydobyć dane z komputerów
  • sprawdzić co się stało w bazie
  • neutralizacja przeciwnika (w przypadku zaatakowania)

    Informacje dla prowadzącego ćwiczenie:
    Przebieg ćwiczenia:

    symulacja zaczya się w momencie zatrzymania APC w hangarze. Pomieszczenia te są na "obrzeżach" kolonii. Z hangaru prowafdzi jeden korytarz wgłąb bazy (w stronę centralnych budynków. Oddział ma informacje o tym, że budynek mógł zostać opanowany przez grupę piratów/przemytników.

    Oddział wkracza do bazy. Korytarz po jakimś czasie rozgałęzia się. Przeciwnik nie jest trudny do pokonania. Pojedyncze starcia z uzbrojonym przeciwnikiem. Dla podtrzymania akcji można wprowadzić jeden korytarz chroniony sentry.

    Zadania dla członków oddziału:

  • reconi - zauważenie i neutralizacja kamer w bazie
  • close combat - neutralizacja przeciwnika, walka w pomieszczeniach
  • smartgun - osłona oddziału

    Początek akcji: po wejściu do korytarza, żołnierze zostaja odcięci (opadająca gródź) od APCa. Dowódca rozkazuje wykonywać misję. W tym czasie zadaniem informatyka jest otworzenie grodzi.

    Akcja przebiega spokojnie do momentu dotarcia do ostatniego korytarza (na potrzeby symulacji wykreowana jest schematyczna baza z kilkoma korytarzami, o niewielkiej powierzchni). Gdy oddział dociera do pomieszczenia z komputerami, reconi mają informację o ruchu w pomieszczeniu. Dowódca rozkazuje nie wdawać się w walkę, tylko uchylić drzwi i wrzucić granaty. W momencie jak reconi wykryją ruch w następnych pomieszczeniach - pada rozkaz wycofania się, biegiem.

    Cel ćwiczenia:

    zasymulowanie sytuacji, w której oddział zostaje odcięty od dowódcy, dowódca zostaje zabity, a rozkazy pochodzą od przeciwnika. Ślepe wykonywanie rozkazów skutkuje:

  • zniszczeniem komputerów
  • próbą ucieczki w strone APC (jesli smartguni osłaniają oddział, są poganiania przez "dowódcę"

    Ćwiczenie zostaje zakończone oceną dobrą:

  • podoficer nie wykona rozkazu dotyczącego wrzucenia granatów, i odbije pomieszczneie bez uszkadzania sprzętu
  • zostaną zneutralizowani wszyscy napastnicy w kolonii (podoficer zadecyduje o sprawdzneiu dalszej części bazy)
  • podczas wycofywania się smartgun operatorzy będą osłaniać oddział i dojdą bez strat do grodzi
  • zorientują się że podmieniono dowódcę

    Ćwiczenia zostają zakończone oceną bardzo dobrą, jeśli:

  • oddział zorientuje się że dowódca sabotuje akcję
  • zadziałają według założenia, że nie mają kontaktu z oficerem
  • W przypadku ślepiego wykonywania rozkazów ćwiczenie nie zostanie zaliczone.
  • Wróć/Back Do góry/Up