Wróć na poprzednią stronę
ALIENS RPG -> POJAZDY/PROMY -> UD-4 Cheyenne
Pojazdy

Prom UD-4 Cheyenne

"Ludzie mają setki określeń na te maszynki. W naszym plutonie przezwano je ALPHA-BRAVO (ze względu na łączność) jednak ja je wolę nazywać ASS-BUSTERS. Powód jest prosty- każdy kto lądował dropem bojowo zna to uczucie gdy mu się wydaje że za chwilę wszystkie flaki z niego wylecą. Często lecą ale nie flaki tylko gówno i to ze strachu. Wtedy człowiek nienawidzi tej maszyny. Wsystko się trzęsie jakby miało się rozpaść a sierżant mówi " Wstawać gnoje, czas na akcje". Wtedy wszystko staje się przeraźliwie jasne- nikt nagle nie chce wysiadać z tego potwora który nas tu przywióźł. Jednak gdy leżysz pod ogniem przeciwnika, twoi kumple zbierają flaki z ziemi i innych którzy nie są w stanie się ruszyć - ogarnia cię euforia gdy widzisz zbliżającego się dropa w stronę pozycji przeciwnika z otwartymi lukami uzbrojenia i rzygającego wszystkim co ma żeby im dopieprzyć. Tego się nie zapomina. Dlatego zastanówcie się zanim powiecie złe słowo na UD-4 bo kiedyś on wam uratuje dupe."

Unnamed MARINE

UD-4 jest wielozadaniowym pojazdem transportowym wykorzystywanym do wszelkiego rodzaju zadań w służbie USCMC.

Podstawowe dane taktyczno-techniczne:

Długość: 18 m
Rozpiętość: 12,59 m
Wysokość: 6,05 m (z opuszczoną rampą), bez rampy 2,4 m
Waga: 18620kg, max 34630kg
Napęd: 2x TF-900 turbinowe, 2xTF-220/A silniki rakietowe

Uzbrojenie w zależności od wersji może składać się z:
Republic Electric RE722 20mm Gatling
32x150mm Mk16 Banshee 70
12x70mm Mk10 ZEUS
8x120mm Mk88 SGW
8xAGM-220c HELLHOUND (A/G)
3xAGM-204A TSAM
3xAIM-90E HEADLOCK (A/A)
Standardowa wersja zrzutowa wyposażona jest w:
działko Republic Electric RE722 20mm Gatling
8 rakiet (zasobniki dolne) AGM-220c HELLHOUND (A/G)
4 rakiety (zasobniki dolne) AGM-204A TSAM
32 rakiety (zasobniki górne) AIM-90E HEADLOCK (A/A)
Awionika:
  • Systemy podstawowe:

    ANTI JONIZATION SYSTEM (AJS) -system odpowiada za zdejonizowanie powierzchni kadłuba przy przechodzeniu przez atmosferę planety. System umieszczony w tylnej części UD-4 (ozn. kodowe AJS-47A)

    Radar pogodowy - (WR-wheater radar) system ten wspomaga pilota w czasie przedzierania się z górnych warstw atmosfery do samej ziemi. Wspomaga pilota także w czasie noramlnego lotu w atmosferze. System wykrywa różnice ciśnień, temperatur, prędkości wiatru, wilgotności, składu atmosfery, grawitacji itd. Głównym składnikiem systemu jest radar i zestaw czujników rozmieszczonych na całej powierzchni kadłuba.
    System działa w dwóch trybach:

    I auto - system automatycznie koryguje wszystkie czynniki zewnętrzne wpływające na aktualny kurs i wysokość UD-4

    II man - system tylko informuje pilota o odchyleniach w kierunku i wysokości lotu wynikających z oddziaływania czynników zewnętrznych

    Space Support Flying System (SSFS) - system wspomagania lotu w przestrzeni kosmicznej. System ten wykorzystuje dane otrzymane z radaru odległości od obiektów będących w zasięgu, a także o wpływie grawitacji na lot. System ten pozwala na dokładne sterowanie UD-4 w przestrzeni kosmicznej z wcześniejszym wyliczeniem planowanych manewrów.

    Identification Friend or Foe (IFF) - system identyfikacji SWÓJ-OBCY

    Diagnostic Safety System (DSS) - diagnostyczny sytem bezpieczeństwa. System ten odpowiada za diagnozę szczelności kadłuba (przedziału pilotów i przedziału ładunkowego), a także stan systemów wewnętrznych.

  • Systemy defensywne:

    AN/ALQ-2004E - 4 zintegrowane systemy obrony

    AJS - system zakłócania przez ATLIS, wykorzystywany w celu unikania wrogich radarów przy namierzaniu lub śledzeniu przez wrogie pojazdy

    FCJS - grupa systemów zakłócania sygnalizująca wykrycie wrogich emisji radarowych lub ostrzegająca o zbliżającym się zagrożeniu. Posiada holowany system zakłócania (w odległości 50 m od dropa) z integralnymi skrzydełkami i opancerzeniem - dziaął do 1000m.

    MDS -jest to punktowy system obronny używany przeciwko zbliżającym się rakietom w ich czasie namierzania, zwykle w odległości do 2,5 km od dropa. System ten posiada możliwość zakłócania systemów podczerwieni( optycznych) zbliżających się rakiet oraz podawania fałszywych danych o odległości do dropa do sytemów namierzania rakiet.

    LASCOR "ELVIREA II" - system wystrzeliwywania zakłócaczy. System multiodpalania konwencjonalnych pułapek termicznych (FLAR) i pułapek folii aluminiowej (CHAFF)

    TEWS - Taktyczny System Wczesnego Ostrzegania:

    AN/ALR-56C - czujnik opromieniowania radarowego (RWR). Wykrywa zagrożenia związane z omiataniem dropa wiązką z radaru przeciwnika i wyświetla zagrożenia na specjalnym wskażniku.

    AN/ALE-40 - wyrzutnikśrodków zakłócających (CHAFF, FLAR) zapasowy

    AN/ALQ-135 - wewnętrzny zestaw zakłócający (ICS). Generuje i transmituje zakłócenia na wielu pasmach częstotliwości.

    AN/ALQ-128 - elektroniczny zestaw ostrzegający (EWWS). Współpracuje z systemem ICS(AN/ALQ-135)

  • Systemy bojowe:

    Tryby Radaru A-A/A-S/S-S

    RWSH - radar emituje sygnały z dużą częstotliwością powtarzania impulsów (PRF), co poprawia możliwości wykrywania obiektów poruszających się z dużąszybkością do prędkości DROPA, gdyż otrzymuje się w ten sposób mocniejsze przesunięcie częstotliwości(DOPPLER) aniżeli w wypadku obiektów wolno lecących. Należy jednak pamiętać, że w trybie tym wykrycie obiektów poruszających się z szybkością małą lub identyczną jak DROP i mniej więcej w tym samym kierunku- może być niemożliwe. Z radaru w trybie RWSH korzysta się przy spodziewanych szybkich myśliwcach przechwytujących zbliżających się od czoła lub rakietach.

    RWSM- radar emituje impulsy ze średnią częstotliwością powtarzania, dlatego też wykrywanie szybko poruszających się obiektów jest utrudnione. W trybie RWSM wykrywa się za to lepiej obiekty poruszające się wolniej lub z taką samą praędkościa jak DROPA.

    RWSI - najczęściej używany tryb wyszukiwania; radar zmienia częstotliwość powtarzania impulsów ze średniej na dużą, dzięki czemu jest w stanie wykrywać obiekty poruszające się z dużą i z mała prędkością. Jest to najlepszy dostępny tryb wyszukiwania ogólnego.Używanie tego trybu zapewnia dobre informowanie po odebraniu z pewnym wyprzedzeniem czasowym, ostrzeżenia o pojawieniu się gdzieś na horyzoncie szybkich myśliwców przechwytujących, bądź obiektów o małym przekroju radarowym- poprzecznym (STEALTH).

    RGH - zbliżony do trybu RWSI. Impulsy radarowe są emitowane z pojedyńczą i pośrednią częstotliwością powtarzania, lecz echa są przetwarzane elektronicznie i na ich podstawie wykrywa się obecność obiektów poruszających się z dużą i małą prędkością.

    VS - nie wyświetla żadnych danych dotyczących obiektów poruszających się wolno, lecz sortuje wykryte obiekty pod względem ich prędkości poruszania się a nie odległości. Korzysta się z tego trybu jedynie wtedy gdy zajdzie potrzeba wykrycia obiektów poruszających się z bardzo dużą prędkością (np. rakiety).

    VCTR - przeszukiwanie przestrzeni w tym trybie zajmuje dwukrotnie więcej czasu aniżeli w innych trybach, lecz w tym czasie radar jest w stanie wykryć mniejsze i trudno wykrywalne obiekty. Korzysta się z tego trybu tylko przy wykrywaniu celów położonych za ogonem w bardzo dużej odległości.

    Tryby radaru A-G

    GMT - tryb pracy wykrywania celów ruchomych

    IGMT - tryb pracy wykrywania celów ruchomych z przeplotem
    W obu trybach radar nie wyszukuje konkretnego obiektu, lecz raczej obszary geograficzne, w których wykryto ruch.

    RBM - tryb mapy wiązki rzeczywistej. Tryb wykorzystywany do ogólnego namiaru celu. Tryb ten wyświtla echa odbite od charakterystycznych punktów naziemnych znajdujących się w luku z przodu DROPA. Systuacja radarowa jest aktualizowana z prędkością omiatania 180 stopni na sekundę w zasięgu minimalnym 1,8 mili morskiej i maksymalnym 500 mil morskich. Rzeczywiste zasięgi zalężą jednak od linii widzenia radaru (LOS)

    HRM - tryb mapy szczegółowej zwany inaczej "trybem mapy dolotu". To statyczne, bardzo szczegółowe mapy widoczne "z lotu pataka", sporządzone przez radar z syntetyczną aparaturą (SAR). Są one używane do dokładnego zapoznania się z ukształtowaniem i cechami charakterystycznymi terenu oraz do przechwytywania celów naziemnych (stacjonarnych)
    Dropship UD-4 w trakcie użytkowania rozwinął swoje możliwości.
    Poprzez modernizację poszczególnych maszyn powstalo kilka odmian produkaowanych seryjnie. Oto one:

    UD-4L (LAND) - wersja zrzutowa dla pododdziałów piechoty- standard -możliwość transportu APC.

    UD-4P (PASSENGER) - wersja pasażerska - na rampie zamiast miejsca dla APC-a zamontowano siedzenia dla pasażerów. Zabiera do 50 osób (niestety, miejsca siedzące są położone bardzo blisko siebie, więc przy pełnej ładowności jest trochę ciasno).

    UD-4T (TRANSPORT) - wersja transportowa - na rampie zamiast miejsca dla APC-a zamontowano zaczepy dla kontenerów transportowych.

    UD-4A (ASSAULT) - wersja szturmowa- na rampie zamiast miejsca dla APC-a zamontowano dodatkowy automat ładujący rakiety wraz z dodatkowym zapasem rakiet.

    UD-4S (SPACE) - wersja kosmiczna- konstrukcja umożliwia otwarcie rampy w przestrzeni kosmicznej, prom wyposażony jest w wysięgnik zakończony uniwersalnym chwytakiem. Prom tego typu stosowany jest podzac akcji w otwrtej przestrzeni oraz podczas prac naprawczych.

    Istnieje jednak o wiele więcej modyfikacji jednak wykonywanych na poszczególnych maszynach a nie seryjnie.
  • Wróć/Back Do góry/Up