Wróć na poprzednią stronę
ALIENS RPG -> OBCY -> JEDNOSTKI -> WY

WY

Jeden z ciekawszych projektów wynikających z odkrycia ksenomorfów. Próba stworzenia i umieszczenia agentów korporacyjnych na różnych stanowiskach w strukturach wojskowych i cywilnych USA i Kanady. Prawdopodobnie także innych krajów, jednak nie zostrałoo to dowiedzione.

Założenia projektu:

    Wytypowane osoby poddać szkoleniom. Specyfikacja poniżej: (c) 2004 by Rogue
  • Faza 1: Obserwacja
    rozpoczęte prawdopodobnie zaraz po wydarzeniach na LV426. istnieja podejrzenia, ze akcja trwała od czasu awarii Nostromo - co sugeruje, że ktoś w zarządzie WY zdawał sobie sprawę z istnienia obcych dużo wcześniej
    • nauka dotycząca zachowania ksenomorfów (oparta na filmach - lv426 - zapis akcji, relacjach Ripley i Hicksa.
    • wprowadzenie danych biometrycznych osób szkolonych do instalacji WY
    • nauka kodów dostępu do instalacji WY
    • uwarunkowanie polegające na tym, że wiedza dotycząca ksenomorfów i WY zostanie "przypomniana" tylko w momencie napotkania obcych.
    • uwarunkowanie polegające na tym, iż w przypadku napotkania obcych, agent ma jak najszybciej i za wszelką cene powiadomić zarząd WY

      Osoby wchodzące w skład fazy pierwszej miały problemy z psychiką. Uwarunkowania którym je poddano nie zawsze były skuteczne. Pojawiały się dziwne sny, problemy z osobowością. Osoby te w roku 2560 mają po 30-40 lat. W większości wypadków są pracownikami cywilnymi, niższego szczebla na planetach klasy Ziemia - przez co nie są narażone na napotkanie ksenomorfów. (c) 2004 by Rogue Po tym jak osoby te straciły swoje pozaplanetarne stanowiska (żołnierze zakończyli kontrakty, pracownicy kolonii zostali wysłani na planety), wywiad WY przez jakiś czas obserwował te osoby. Bano się, że podcas badań wyjdą na jaw uwarunkowania którym poddano te osoby. Jednak tak się nie stało. "Zużytych" agentów pozostawiono samych sobie....

  • Fazy kolejne: Walka
    • nauka dotycząca walki z ksenomorfami:
      procedura szkoleniowa oparta była na doświadczeniach zdobytych podczas prób z żywymi organizmami. osoby przechodzące te szkolenia były świadkami wszystkich faz rozwoju ksenomorfa. Przez pancerne szyby obserwowano w laboratorium zarażenie ludzi przez facehuggery, następnie osoby te były przewożone na nieczynne stacje orbitalne, gdzie kamery na bieżąco pokazywały rozwój obcych. Kolejnym etapem było wpuszczenie na stację osób skazanych przez korporację na śmierć - które wyposażono w broń i powiedziano, że jeśli wezmą udział w eksperymencie - zostaną ułaskawieni. osoby przechodzące szkolenie, oglądały wydarzenia w bazie "z oczu" skazańców. Poprzez uzycie technologi VR mieli odczucie brania udziału w walce z ksenomorfami. W ten sposób uczono zachowania obcych podczas walki, podczas napotkania człowieka itd. (c) 2004 by Rogue
    • wprowadzenie danych biometrycznych osób szkolonych do instalacji WY
    • nauka kodów dostępu do instalacji WY
    • uwarunkowanie polegające na tym, że wiedza dotycząca ksenomorfów i WY zostanie "przypomniana" tylko w momencie napotkania obcych.
    • celem istnienia agentów było powiadomienie zarzadu WY o napotkaniu obcych za wszelką cenę. aby zwiększyć szanse przeżycia podczas takiego potkania, agenci wyposażeni zostali w odruchy, pozwalające na walkę z ksenomorfami

      Ten typ szkoleń doprowadzono prawie do perfekcji. Agenci WY służą w USCMC, Canadian Space Forces, pracują w koloniach. Sami nie wiedzą, że mieli jakiekolwiek powiązania z WY. Sądzą, że są normalnymi ludźmi. W przypadku napotkania obcych - widok, ślady kwasu, itd. zaczynają działać w trybie bojowym - każdy ruch zostaje przedstawiony jako ksenomorf. Osoby takie likwidują wszelkie potencjalne zagrożenie. Znany jest przypadek, kiedy oddział napotkał ksenomorfy, i operator smartguna zaczął widzieć wszędzie obcych - zabił kumpli, którzy wychodzili z za rogu, strzelał do otwierających się drzwi. Uwarunkowanie to powstało po to, by wyeliminować potrzebę oceny przeciwnika. Agent ma za wszelką cenę przetrwać. Nie może sobie pozwolić, by np. w ciemnych korytarzu zidentyfikować, co się przed nim rusza. Powinien strzelać bez zastanowienia.

      (c) 2004 by Rogue Uwarunkowanie jest dosyć skuteczne. Nie wystepowały skutki uboczne takie jak w przypadku fazy pierwszej. Jednak pod wpływem stresu (głównie związanego z walką), wychodziła odmienność takich ludzi - potrafili trochę szybciej się ruszać, stawali się silniejsi (to dawało się wytłumaczyć przypływem adrenaliny), jednak pojawienie się umiejętności obsługi broni, czy też walki wręcz wyglądało podejrzanie. W kilku przypadkach osoby po uwarunkowaniu bojowym zaczynały sobie przypominać poszczególne etapy szkolenia. Najczęściej podczas snów, albo podczas niebezpieczeństwa, kiedy "urywał" im się na ułamek sekundy film.

Informacje dla MG
W dodatkach znajduje się kilka plików dotyczących kanadyjskiego operatora smartguna Malone, która była takim właśnie agentem. Ogólnie na sesjach pojawiły się trzy osoby "zaprogramowane" przez Weyland-Yutani. Wszystkie to były postacie graczy.

Gracz tworząc postać nie ma pojęcia o swoich umiejętnościach i przeszkoleniu. Zakładalismy nastepujące sposoby dowiedzenia się o uwarunkowaniu

  1. Podczas intensywnych treningów, lub podcas walki, postać zostaje ranna. Pod wpływem bólu, stresu itd. zaczyna powoli mieć przebłyski ze szkoleń które przechodziło. Ma sny, bardzo niewyraźne, o walce w bazie kosmicznej, o jakichś stworach biegających korytarzami, słyszy krzyki ludzi....
    Osoba taka może po odpowiednio długim czasie zwariować (i np. zabić swoich współtowarzyszy broni), zacząć łazić do lekarzy - jest szansa, że ktoś wydobędzie prawdę z podświadomości postaci...
  2. Podczas akcji postać natyka się na ksenomorfy - automatycznie przypomina sobie wszytsko co wie o obcych. Zaczyna działać w trybie bojowym (o ile przeszła nowsze uwarunkowania). Jej celem jest przetrwać i zawiadomić WY o wydarzeniach. Postacie z uwarunkowaniem obserwacyjnym (faza 1), nie mają większych umiejętności walki. Potrafią się chować, uciekać, korzystać ze sprzętu łącznościowego. Oczywiście wiedzą prawie wszystko o cyklu rozwojowym ksenomorfów.
    Postać w trybie bojowym, powinna każdy nowy, poruszający się obiekt widzieć jako ksenomorfa. Np. człowiek wychodzący z za rogu, gwałtownie otwierające się drzwi. Jeśli postać zdaje sobie sprawę, że za sekundę powinna zobaczyć człowieka, jeśli z nim rozmawia przez radio, i jeśli potrafi się opanować - duża siła woli wskazana - po ułamku sekundy, kiedy widzi ksenomorfa, wraca jej normalny wzrok. Należy jednak zwrócić uwagę, że walka z uwarunkowaniem, by nie strzelać do wszystkiego co sie rusza, powoduje, że każde działanie postaci jest trochę wolniejsze, niż gdyby działała zgodnie z programem. Co może zakończyć się jej śmiercią.
Wróć/Back Do góry/Up